söndag 16 augusti 2009

Bröllopstårtor

Idag har jag och min toastmadame pratat tårtor, hon har nämligen kommit in i sugarpaste träsket och blivit fast, och hon är duktig på att laga mat och baka, göra efterrätter annars. Så nu ska hon göra våran bröllopstårta har vi kommit fram till, eller kanske mest jag. =) men vi har en sån kul relation så säger jag något eller lägger fram det snyggt så tar hon på sig utmaningen. Så nu ska här testas och smakas så att vi får se om det blir bra. Annars så har man ju gott om tid på sig att beställa en tårta på ett lokalt konditori annars, men det tror jag inte att vi behöver. För jag vet att hon kommer att lyckas med det här.
Vi pratade lite också om vad det ska vara för fyllning och jag tror vi har kommit på det också.
Men det återkommer jag med när det är bokat och klart.

Men åter till tårtor. Dom kan ju verkligen se ut hur som helst. Och jag har hittat min favorit, det
är den som ligger först av alla bilder,men då ska ju självklart färgerna ändras och blommorna kommer också att ändras till blommor som matchar min bukett.
Men den tycker jag verkligen om.



Det är också väldigt vanligt att göra cupcakes nu för tiden och ha som bröllopstårtor. Antingen som här nedan att bara ha det eller att ha en liten tårta däruppe som brudparet skär i men att gästerna tar varsin cupcake som påminner om tårtan.Lite små ideer om det följer här nedan.
Vad tycker ni själva???
Vad hade ni valt???
* en traditionell bröllopstårta ??
* en bröllopstårta men lite mer extra??
* eller cupcakes tårta ???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar